Why not?

Varför ha en blogg om man inte skriver i den? Tänkte börja igen att skriva lite igen, efter att haft en period där jag inte haft tid/ork/lust att uppdatera. Av alla tidpunkter att börja på så väljer jag en där jag känner mig mer död än levande men ja... jag vet inte vad jag ville komma fram till med det. Jag skriver uppenbarligen igen i alla fall fast jag egentligen inte hade tänkt sätta mig vid datorn ens.
  
Aja, kom hem nyss. Har varit på Grappa på S:t Eriksgatan och käkat med Sussi, Alex och Anton. Lammytterfillé med en massa små saker till som jag knappt vet vad det var blev det. Gott - Ja! Prisvärt - Nja. Kul att komma ut lite även fast det känns som jag bara var hemma i sängen och vände ungefär.

Igår så var det full fart staden runt. Började med att jag var på klädjakt på hemmaplan, hittade en piké och lite strumpor. Sen bar det av mot mitt och Alex vattenhål på Norrmalm. Där bjöds det på pasta och någon specialköttfärsås och vin till det. Sen chillade vi lite med en kaffe tittandes lite halvt på Brasilien - Sverigematchen, mellan varven så testade jag och Alex hissfunktionerna i huset också, var rätt kul. Innan vistelsen avslutades så var det dags för ett par glas Whiskey. Sen åkte Alex hem och jag tog tuben mot nästa stadsdel som var Kungsholmen. Träffade Anton, Ida och hennes syrra på Nivå och sen dök även Matilda upp, fastnade där till midnatt, har nog aldrig varit där så länge och dessutom så drack jag världens starkaste tequilla sunrise. Sen mot tunnelbanan med pupiler stora som jordglober men det var inget mot den tjej som satt brevid oss på Vanilla som var nästa ställe vi gick till. Första gången på krogen som någon har fallit så för mig... eller okej, fallit så på mig är väl kanske närmre sanningen. Sen en stund efter så stod vi ute igen, Matilda tog en taxi medan vi förflyttade oss en bit längre ner på gatan in till Sturecompagniet där Lazee spelade. Var riktigt kul och jag träffade dessutom Lovisa för första gången sen studenten. Sen så skuttade vi omkring där till stängning och då var det givna stället att spendera timmarna mellan 03-05 förstås på norrmalmstorg! Mat i alla dess former! Sen hände nog det sjukaste på hela dagen på morgontåget, går inte att beskriva hur det lät utan man måste ha upplevt det, men bakom mig satt en kille som började snarka. Inget speciellt kanske... men! ...jag hajade inte det först för det lät som jag hade ett skadeskjutet vårtsvin över axeln. Det var ingen linjär ton i snarkningen direkt utan ibland lät det som han försökte svälja ett paket näsdukar och ibland som en dånande byggarbetsplats, mellan det hade han några fina andningsuppehåll där han slutade andades i en halv minut. Tortyr att sitta bakom oljudet, samtidigt som man inte kunde låta bli att garva oavbrutet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0