Oktoberfredag

Är hemma ovanligt tidigt för att vara fredag, känner mig ovanligt pigg också. Förmidagen spenderade jag hemma innan jag åkte mot stan vid 16-snåret. Träffade Malin vid Vasagatan och lämnade en Psykologibok till henne. Sen en halvtimme senare så skulle Alex åka in så tog ett varv uppe på Åhléns så länge. Hittade en trenchoat som jag fastnade för, kan vara bra att komma ihåg! Sen dök Alex upp och vi gick ner mot kungsträgården för att titta på manifestationen mot gatuvåldet. Var riktigt bra uppslutning trots det något schizofrena vädret. Rätt irriterande när det alternerar mellan sol, regn, hagel och blåst. Sen blev vi intervjuade (Varför blir alltid jag och Alex intervjuoffer?! Alltid! Jag fattar det inte, haha) Någon tjej som var från "Radio Viking" var det som ställde två väldigt filosofiska frågor. Kunde hon liksom inte nöjt sig med något enkelt och relevant som "Varför har ni valt att komma hit?" .. Nej nej.. Tur att det verkar vara nån okänd kanal i alla fall haha. Just det, sprang på Mickis där också. Var kul att träffa henne en snabbis. =)

Sen bar det iväg mot klarakvarteren. Blev bjudna på fläskfillé och mandelpotatis, sen någon tiramisubakelse till efterrätt. Lite Whisky också, inte fel. När klockan närmade sig 22 gick vi ner till Segels torg och mötte upp Anton och sen åkte vi till Star bar mest bara för att säga hej till dom vi kände som var där, sen skulle jag och Anton vidare till K15. Väl där var det riktigt glest med folk och inte alls något vidare drag. Efter onsdagen känns det mesta ganska torfigt i försig men det där var värre än förväntat. Tur att vi fixade upp oss på gästlistan innan så vi slappa betala för det. Vi åkte tillbaka mot Fridehemsplan, inte för att det var bättre där men där fanns i alla fall lite fler vi kände. Funderade på att ta sista tåget hem men när jag insåg att jag inte skulle hinna så stannade jag kvar lite. Eftersom Veronika bode i Jakan så fick jag för första gången någonsin sällskap på nattbussen hem till mig haha. Däremot var bussfärden i sig rena helvetet. Överfullt och nån snubbe som spydde över hela golvet, en massa störiga kompisar till honom som snackade oavbruttet plus att jag var tvungen att vrida mig hela bussresan på grund av vissa yttre omständigheter. Man ska aldrig åka nattbuss innan det börjar närma sig 03 åtminstonde, för dels så är det mindre folk då och sen så är det sällan någon som orkar bråka eller är i det tillståndet att dom spyr, utan snarare så halvligger alla och sover för sig själva och stör ingen annan.  Så antingen tåget hem eller så festar man hela natten, fett jobbigt med alla dyngraka människor när man ska sitta och åka runt i en timme.



Kommentarer
Postat av: Nancy

Nattbussar är aldrig en höjdare

2007-10-13 @ 03:55:22
URL: http://nance.blogg.se
Postat av: Johanna

"du är som marit bergman fast med en annan stil. åh rimbobullar"

HAHAHAHAHAHAHAHA

2007-10-13 @ 12:59:14
URL: http://spralligsparv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0