Konstiga drömmar.

Känner mig skittrött fast klockan hunnit bli en bit över 18. Sov rätt dåligt i natt och vaknade av flera ganska konstiga drömmar. Den jag kom ihåg bäst handlade om att vi var på Rudbeck och en kompis var full. (tror jag) Jag skulle gå igenom övre f-korridoren, alla som går eller gått där vet vart jag pratar om och helt plötsligt kommer min kompis och hoppar upp på min rygg. Jag tappar balansen och snubblar på en list som helt plötsligt fanns där mitt på golvet, ungefär parallelt från AV-rummet. Jag ramlar framåt med honom över mig och på något sätt slår han i huvudet i listen. Märkligt nog är han inte helt medvetslös utan istället förlamad i hela kroppen och kan nästan inte prata alls, antagligen tog käken stryk på något sätt, plus att han tilll synes omotiverat är rejält full också. Sen springer jag ner till skolhälsan men där stod det på en lapp "återkommer efter påsklovet".  Inte heller i receptionen eller på rektorsexpeditonen satt det några så jag sprang till matsalen men där började någon ur matpersonalen kasta potatis mot mig så jag drog vidare. Minns inte riktigt vad jag gjorde sen men till sist kom en ambulans i alla fall, men dom kunde inte ta emot honom eftersom han hade alkohol i kroppen, istället så hänvisades jag till kommunstyrelsen. Jag sprang till bussen och åkte ner till kommunhuset men där var det låst. En gammal dam kom fram till mig och frågade vad som hade hänt och jag berättade allt för henne, då tipsade hon mig om att åka till myntkabinettet i stan för där fanns det folk. Ja, det verkade ju logiskt så jag sprang upp mot pendeltåget men blev stoppad där med. Nya regler: hade jag inte ett födelsebevis från skatteverket så skulle spärrvakterna omyndigförklara mig och ta mitt busskort. Istället åkte jag tillbaka till skolan och där var det nu helt låst och nersläkt. Sen vaknade jag.

Undrar vart man får alltifrån egentligen. En massa grejer som ligger i bakhuvudet som man tolkar på andra sätt och som visar sig i andra former? Känns som det skulle vara rätt svårt att tyda mina drömmar. Minns två andra rätt sjuka drömmar som jag drömde för rätt längesen som inte är det minsta logiska heller. I den ena så började det med att jag vaknade hemma, sen berättade min mamma att det kommer en grupp av asiater för att döda oss idag kl.14. Det kändes ju förstås inte helt bra och jag undrade om vi inte skulle åka iväg men det tyckte hon verkade onödigt, istället så radade hon upp alla knivar vi hade på diskbänken. Jag åt min frukost och plötsligt ringde det på dörren, klockan var 14. Jag kollade i nyckelhållet och där stod det en massa ninjor. Sen sprang jag ut på balkongen och där stod det flera skåpbilar. På dom stod det "HongKong Triaden" med stora bokstäver. Jag bestämde mig för att försöka klättra ner från balkongen alla sex vånigar och på något sätt lyckades jag. Sen sprang jag rätt igenom gården medan dom kastade kaststjärnor efter mig. Sen klarade jag att ta mig därifrån till pendeltåget. När jag satt på tåget så hamnade jag växelvis på tunnelbanestationer och pendeltågsstationer och efter ett tag började tåget åka upp och ner som en berg-och-dalbana. Jag gick av vid Gamla Stan och där bestämde jag mig för att spela minigolf. Hittade nån bana där och började spela med någon familj jag aldrig hade träffat förrut och det var det sista jag mindes innan jag vaknade.

Den sjukaste drömmen jag kommer ihåg väl var en dröm som utspelade sig i Sollentuna. Vi var på den stora gräsmattan vid töjnaskolan där vi brukade spela fotboll förrut och nu hade vi gjort upp en lägereld där. Alla möjliga mäniskor som inte hade något med varandra att göra fanns där. Kompisar, folk från gymnasiet som jag inte kände, folk från lågstadiet, avlägsna släktingar, matvärden på rudbeck osv. Plötsligt fick jag för mig att springa därifrån till bussen och vid busshållplatsen träffade jag Andreas farmor och farfar som jag inte har sett i verkligheten på åtta år kanske. Efter ett tag kom bussen och jag sa hejdå till dom, jag gick in långt bak och då såg jag att alla längst bak låg två killar och grovhånglade. Kändes lite obekvämt så jag vände mig om och satte mig några sätten framför istället. I mittgången satt en tjej och jag började kolla på henne lite, sen mäkte jag att hennes bröst började växa utåt mer och mer, till sist så var dom ute tvärs över hela gången nästan frame vid dörrarna. Busschauffören blev sur och ropade ut att hon skulle dra in dom och brösten började då krympa tillbaka. Sen var vi frame, fast inte vid någon hållplats utan på torget framför biblioteket på Sollentuna centrum. Där fanns det nu förrutom bussen en stor CD-affär. Efter jag hade gått av bussen kom Stefan och Olle springades mot mig och jag vet inte varför men jag sparkade mot Olles ben så att min sko flög av och hamnade i CD-butiken. När jag gick in där och frågade efter min sko så sa killen som jobbade där att jag kunde få tillbaka den om jag svarade rätt på en fråga. Frågan var "Hur långt kan man öppna en dörr?".  Jag fattade ingenting och sa att jag inte visste och då började han skrika och jubla samtidigt som två stycken Peter Siepen kom ut från en varsin sidodörr i affären. En var klädd i röda kläder och en i blåa. Efter sig hade dom ett gäng barn i samma kläder som kom på ett led efter och sjöng. Det började regna ner ballonger och serpentiner från taket och sen så vaknade jag upp från den drömmen.




Oj, blev ett ganska långt inlägg om ingenting egentligen, haha.



Kommentarer
Postat av: Anonym

skumt det där med drömmar... fin bild!

2007-10-19 @ 00:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0