.

Återigen någon slags resumé av helgen. ..Shoppade lite på torsdagen och sen träffade jag Alex och det blev kaffe, punsch och havrekakor haha. I fredags så drog jag till Eric och kollade på film på eftermiddagen. Rotade fram nåt i hyllan innan jag drog och det blev "Exit Wounds" en halvhyfsad action. Att Steven Segal hade huvudrollen förklarar ju ganska klart varför den inte kunde vara mer än "halvhyfsad". Sen drog vi till pizzerian och käkade, chillade lite vid datorn och tog det lungt innan det var dags att dra mot stan. På tåget mötte vid Olander och Malin, även tvillingarna och thompa hamnade på samma tåg fast dom skulle nån annanstans. Första anhalten blev Nivå 22 där även Bella dök upp. Inne där så träffade jag även på Johanna och Sofia och sen Jessika, tiden lyckades rinna iväg rätt fort och när vi kom till K15 där Anton stod och väntade ivrigt så kom vi precis för sent men eftersom vi ändå stod på listan så lyckades vi snacka med vakterna och det löste sig rätt bra. Kvällen blev rätt lyckad och för en gångs skull var jag inte på dansgolvet hela tiden heller utan istället spenderade jag det mesta av tiden i en soffa med någon "Kajsa" och diverse andra personer som jag inte har en aning om vad dom hette haha. Just det sen dök Sebastian och Niklas från natur upp också, en liten rudbecksreunion i miniformat nästan. Sen när dom stängde så tog jag och Bella tunnelbanan till fridhemsplan och satte oss på donken ett tag men efter en stund så upptäckte jag klockan började rinna iväg mot morgon så fick skynda mig till S:t Eriksplan för att försöka hinna med nattbussen. Där satt desstuom musik-alex med kompis som hade varit på någon fest och precis när jag trode att jag hade missat sista bussen så dök den upp, skönt!

På lördagen åkte jag in till stan igen för att träffa Alex och Amina. Vi käkade på en resturang som jag hade för mig var lite bättre än vad den var, haha. Jag beställde lammkottlet och det kan man säga var ett misstag. Dels tog det ett bra tag innan maten dök upp, det var nästan så man började fundera om dom skulle ut och fånga lammen själva. När man väl fick maten så var det ingen höjdare heller eftersom det var svårt att urskilja vad som var kött och vad som var fett, det blev inte bättre av att stora delar av det var bränt också. Man skulle ha tagit någon pasta istället, men vinet var gott åtminstonde! 

Sen åkte Amina hemåt och jag och Alex var plöstligt på väg mot Karolinska Institutets insparksgasque där bland annat Wille, Petter och George var. Vandringen in i Solna kommun gick rätt snabbt, vi hittade till och med bårhuset (direkt efter vi hade börjat prata om bårhus faktist). Det som var lite märkligt var att vi för det första kunde snacka med en av alla vakter som stod vid sidan av och betala inträddet, istället för en stämpel som man fick vid dörren fick vi ett slarvigt kryss på handen med en tuschpenna och sen så kunde vi bara vandra förbi hela kön som flera hundra pers stod i och gå in utan att visa legg eller någonting. Aja, det var bra för oss i alla fall :P
Där inne kändes det som att vara på en mix av gubbskivan och någon av alla "16års-fester" som man gick på när man var yngre, fast ännu större och med ett helt annat klientel. Det kändes som det var svårt att säga hur gamla folk var men jag antar att dom flesta var mellan 18-30 år och dom var i alla möjliga stilar. Tjejer med balkläningar, snubbar med fleccetröjor och fjällrävenryggsäckar, halvalternativa indie-synth-nåntingannat, en massa skåningar och utbytesstudenter som inte pratade Svenska. Lite annorlunda!
Som vanligt så hamnade man på samma nattbuss med något riktigt original, en snubbe med tweedkavaj och en duk med den amerikanska flaggan som han hade täckt hela huvudet med kom och satte sig mitt bland en massa tjejer, sen drog han på sig sina lila pilotbrillor och cd-spelare och började digga så hela han skakade, tydligen så var det nån mixad skiva med 60-talsmusik med joddel? Han såg ut att ha det trevligt i alla fall haha.

Idag eller igår, beror på hur man ser det så var jag en tur till Bromma Kyrkogård och kollade till min gammelmormors grav med mamma. 9 år sen hon dog nu. 


Kommentarer
Postat av: Johanna

du har alltid tusen saker för dig!

2007-10-01 @ 20:58:42
URL: http://spralligsparv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0