Resurstid

På onsdagseftermiddagar är det alltid resurstid här och med det menas att skolan är nästintill folktom. Så vad gör man då om inte sitta inne på facebook, lyssna på musik, äta pepparkakor och läsa en artikel på aftonbladet om nyfupptäckta fossiler av forntida jätteskorpinoner som hittats i Tyskland. Inte det minsta ansträngande men ett osynkat arbetsschema kan vara påfrestande även under dom döda stunderna. Just nu skulle jag bara vilja sova men istället måste jag sitta här till 17:00 (komma hem 18:00). Typiskt att man aldrig är nöjd, fast nej, jag ska fan inte klaga! Jag får pengar för det här men varför är alltid tid = pengar. Kan man inte få powernapersättning och tillgång till en skön hästenssäng ett tag varje dag så man orkar med allt. Det är inte hälsosamt att gå upp innan 06, funderar nästan på att försöka använda min access så att jag komma åt nyckeln till massagerummet, fast då skulle jag sitta där hela dagen så det är nog en ganska dålig idé.  Dock, väldigt lockande! Men det lär förbli en utopi, så nu ska jag återgå till att poka folk, bygga på mitt kolhydratintag och lyssna på radioreklam. Cash is king.


En 2,5 meter lång skorpion. Inget jag skulle vilja träffa!



Kommentarer
Postat av: tilda

Inte jag heller :P

2007-11-21 @ 17:56:30
URL: http://aouch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0