#&*%!

Okej... efter det här ska jag inte tjata något mer över min dator men jag blir så frustrerad! Den funkar helt okej ett tag men till sist så börjar man krevera.

1. Hastigheten
Ena stunden går det ungefär som vanligt. Sen plötsligt så kan man få vänta en minut eller två om man ska göra något avancerat, typ schrolla ner lite på blogg.se's startsida. Vissa program som jag tänkte ta bort från datorn som jag ändå inte använder hänger sig så jag blir inte av med dom eller måste kämpa jättelänge. Dock funkar MSN lika bra som förrut märkligt nog.

2. Alla pop-ups.
They freak me out, det är alltid samma hela tiden och dom går inte att blockera... Amerikanska Röda Korset, okej det är väl till ett bra ändamål men har jag inte velat skänka några pengar via deras sida dom senaste tio gångerna under två timmar så lär jag inte vilja det den här gången heller. Julprydnader har jag redan och om jag inte hade det så skulle jag inte köpa det över nätet från något okänt företag ändå. Elljustakar, tygtomtar, julbockar, kylskåpsmagneter... det är lungt! Jag klarar mig! LÄMNA MIG I FRED! K-mart finns inte i Sverige så chansen att jag skulle paddla över till Boston som väl ungefär lär vara det närmsta stället där det finns, för att handla mashmallows eller en ny stol till balkongen är totalt obefintlig men... det värsta av allt och det som kommer upp klart oftast (dvs hela tiden!) ... är reklam från Jamba. Få saker kan vara lika enerverande och frambringa hjärnblödning lika lätt som deras epilepsivänliga pop-up-rutor som dyker upp i alla regnbågens färger. Jag kommer få ett psykotiskt anfall snart om jag inte slipper se den där lilafärgade flodhästen med alldeles för mycket bukfetma skumpa runt och uppmanna mig att tömma mitt kontontatkort på pengar, för att i utbytte få ledmotivet till Mumintrollen som ringsignal. Jag vill heller inte betala 30 kr för en animerad bild av en neonfärgad spindel som jag kan ha som bakgrund, inte heller för att ha Rhiannas senaste låt som ringuppsignal, jag har både musikprogram på datorn och stereo, bergsprängare, radio, mp3.. ja, med andra ord jag är inte intresserad!! Och vill jag att min telefonsvarare ska låta som en brölande älg behöver jag inte lägga ut 50 spänn för det heller, då går jag hellre ut i skogen om jag nu skulle blivit så pass tokig.



You are in great danger!



Så, var bara tvungen att få ur mig lite... nu ska jag äta gröt och försöka komma på bättre humör igen ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0