Dizzy

Inte sovit någonting inatt, jag har inte ens lagt mig. Det kändes ganska meningslöst när jag har hostat som en galning genom dom senaste nätterna. Istället så satt jag vi datorn fram till 04 ungefär, sen läste jag lite och vid 06 satte jag på en film. Vid 08 ringde jag till närakuten och dom sa att jag kunde åka dit på en gång. Först gjorde dom en massa standardgrejer, stetoskop och sånt. Sen stoppade dom ner nån grej i halsen och det var långt ifrån trevligt var nära att spy flera gånger, sen tog dom blodprov, gjorde nåt annat test, gjorde ytterligare nåt test och röntgade lungorna. Fattade inte riktigt vad jag hade men det var inte halsfluss eller lunginflamation i alla fall, vilket jag redan kunde lista ut innan men jag fick en receptbelagd medecin och stark som fan var den i alla fall. När jag skulle hämta ut den vid apoteket så drog tjejen i kassan upp att  det kunde ge magproblem och att den hade en väldigt hög morfinhalt för att vara en hostmedecin. Sen när jag kom hem så kollade jag innehållsförteckningen. Dom tre första grejerna som stod var: Morfin, Etanol 96% och Ammoniak... så det här kan bli intressant. Får se om det är hostan eller jag som går bort först haha. Stark var den som sagt och jag som aldrig brukar känna av medeciner börjar känna av det rätt ordentligt nu men så länge hostan försvinner så gör det mig inte så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0