Vecka 34 2007

Hey hey
Tillbaka i bloggandet igen.

Haft min första vecka på mitt "nya" jobb.. eller arbetsplatsen är ju typ densamma fast med helt andra uppgifter.
Kändes förövrigt rätt märkligt att komma till rudbeck i måndags när ettorna skulle dit för första gången. Man kände igen sig så mycket i dom förrvirade små barnen och sen när man såg planscherna med klasser.. JAD-07  ... kändes som nånting var fel liksom. Ännu skumare blev det på lunchen när skolan var översvämad med nya personer överallt, det kändes faktist konstigare än vad jag trodde. För första gången nånsin så kom jag in i matsalen utan att se nån som jag kände och kunde sätta mig vid i matsalen. Blev lite folk från personalen och det kändes ganska weird det med, bantning och barnbarn är väl kanske inte ämnen som jag kan relatera till särskillt mycket. Så det var skönt att tvåorna och treorna kom tillbaka på onsdagen.. Vera, Per, Danne, Mia, Henke, Micke.. då fanns det i alla fall lite folk man kände som man träffade på ibland. =P


Först på onsdagen så började jobbet på riktigt kan man säga då folk ska ha ut alla sina böcker och jag kan säga att tempot är långt ifrån långsamt. Ca 7 klasser i timmen med typ 25-33 elever i varje har varit inbokade konstant mellan 8.20-16 .. plus att det efter det så tar ett bra tag att hinna plocka fram böcker för åtminstonde dom första timmarna till dagen efter också.
Sen att min dator typ blir överhettat eller nåt runt lunchtid varje dag är rena helvetet. Har liksom inte tid med att den hänger sig när det finns en massa andra saker som drar ner på tempot, t.ex. så har inga ettor fått sina matkort än och då måste jag ta deras efternamn, en del finns av mer eller mindre märkliga anledningar inte med i systemet, en del har oinlämnade böcker som dom påstår sig ha lämnat tillbaka, en del har skulder från kurser som dom inte ens ha påstått sig gått, en del ska betala borttappade böcker och då måste jag få upp kassaskåpet som ständigt går i baklås, en del lämnar in fel böcker, en del böcker jag ska lämna ut har nån missat att registera, en del har inga stämplar.. haha känns som man inte låter särskilt trevlig i slutet av dagen när man bett om att få kort till sådär 600 personer.. tur att jag inte behöver sälja nåt i alla fall, alla som kommer in dit gör det oavsett om dom vill eller inte. ^^
 Men men.. får se till att sova mycket inatt (ofta jag kommer göra det) så kanske jag är på ett underbart humör imorrgon!




Helgen då?
Hade totalt glömt bort att det var fredag tills Eric ringde mig strax innan jag slutade i fredags, vi mötte upp Carl vid gymmet och körde till donken i väsby och drog en CGM. (Chicken Gourmet Meal)
Efter det så drog vi till Eric en stund där vi kollade på en del sjuka  filmer som vi gjorde för några år sen Rätt psycho, det  var lite kul att se igen. Sen åkte jag och han mot rotan och hämtade upp anton, stack in på Vi och köpte en massa onyttiga saker innan vi begav oss till Calle.  Satt på uteplatsen snackade och snackade lite skit, testade en liten rackare av Salmiakki Koskenkorva, riktigt god, smakade som Tyrisk Peber typ.
Sen chillade vi lite och åt chips och kollade på Shottas. Mer Jamaicansk film än den går knappast att hitta haha.
Runt midnatt började vi röra oss därifrån och jag och Eric cruisade via macken i Norrviken till Jakan i hans Mitshubishi. Sen var det bara att hoppa ner i sängen och drömma söta drömmar.






Lördagen
fick en överaskande start när  det upptäcktes att vår kylskåp och frys plötsligt inte fungerade, lagom lägligt till att mamma hade kommit hem från affären med en massa mat.
Ringde jouren och först så kopplade dom ur kylen och drog ut den och så fick vi en liten kyl som vi skulle ha så länge, det jobbiga var att dom kunde inte ta med sig den stora för den skulle repareras på plats. Som om inte det vorre nog så gick säkringen samtidigt som han gjorde det så vår el försvann och efter en tur ner i källaren så kom han fram till att det inte hade nåt med kylen att göra. Men så var han tydligen tyvungen att åka iväg till en annan kund emellan, så helt plötsligt hade vi ingen elektricitet alls. Efter nån timme så kom han tillbaka och vi fick dra ur alla sladdar i hela huset och testa sak för sak och helt plötsligt small spisen och det började slå en massa blå gnistor ur ugnslampan. Då var han tvungen att dra fram spisen och koppla ur den också och ge oss en liten sak med två plattor. Och nu står den gamla spisen utdragen och tar upp en massa yta också för att den lilla måste stå på och annars slår den i fläkten och det går inte att ställa den på nåt annat sätt. Rätt störande men vi fick igång elen sen, vilket var skönt.

På kvällen så blev det en tur in till staden, tog ett tåg tidigare med Eric och Anton, sen kom även Calle från jobbet och sen också Gabriella, Malin och Tim. =)
Vi lyckades med minsta möjliga marginal passera innan den förädiska 22.30-gränsen och sen var det full fart fram tills 02 draget då dom flesta av oss kände av en slående vätskebrist, sällan har vatten smakat så gott.
Natten avslutades med en tur med kära gamla 591an.. som vanligt aldrig en tur som är lik en annan där, så var även fallet denna natt. Kom hem och skulle ringa Annie som jag lovat men den långa arbetsveckan tog ut sin rätt lite grann och jag somnade på sängen innan jag han bytta om ens. =|

Och idag har jag bara degat och kollat på friidrott, fett nice!
Hade även en rätt störd dröm, jag var ute någonstans på en pub eller liknande och så fick jag för mig att spela texas hold 'em som jag för övrigt knappt kan reglerna till, brukar bli diverse andra pokervarianter dom få gånger jag spelar. Satsade i vilket fall 800 spänn och sa att jag visste inte hur man spelar till tjejen bakom bordet. Hon kollade på mig som jag vorre en idiot först men sen förklarade hon reglerna för mig i drömmen haha. I vilket fall så började jag och på nåt sätt så precis när jag på väg att förlora allt så gjorde jag nån helt sjuk vänding och vann till sist. Fast tydligen hade dom inte tillräckligt mycket pengar där för att kunna betala mig så jag fick några flaskor av nånting, skulle antagligen vara nån slags sprit men det såg ut som en gigantisk flaska tranbärsjuice.
Pokerkarriär kanske skulle kunna vara något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0