Resumé av 2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Blir nog värre och värre på den punkten för varje år, på gott och ont. Studentdagen var det klart roligaste i alla fall, helt oslagbart. Champangefrukost, avslutningen i klassen och sen i aulan, 5000 personer som står utanför på skolgården, ett flakåkande i total eufori, studentmottagning hemma med släkten, sen hos George med en massa kompisar och gubbskivan på Cirkus. Full fart från 06 på morgonen tills jag kom hem 06 morgonen efter. 

Annars har jag gjort högskoleprovet för första gången, tagit mig över 100 kg i bänkpress, jobbat nästan hela sommaren, tältat i en vecka och startat min första blogg där enbart jag själv skriver.

Till dom mer bissara sakerna (åtminstonde draget ur sitt sammanhang) så har jag rännt runt på stan och sen festat i 50 år gamla millitärkläder, blivit påtvingad läppglas på krogen, handlat mat till en tacomiddag åt en utslagen småbarnsmamma och det klart sjukaste... somnat brevid en kamel. Dessutom blev mina skor i sommras en riktig plåga när dom av någon oförklarlig anledning började sätta i gång olika butikslarm runt om i Stockholm med jämna mellanrum, till sist på Siba så fick jag dra av mig alla ytterkläder, skärp och ta ut allt ur fickorna, för att sen åka på deras varuband igenom en scanner  tre gånger innan vi kom på vad det var som utlöste larmet. Sen har jag dessutom lyckats råka ut för skimming, prickade in just den bankomat på Birger Jarlsgatan som dom hade manipulerat men förlorade inga pengar som tur var. Hmm... det var väl det, lite bus på Gotland också men det ska vi inte pratar mer om här. 

                                                 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Brukar skippa det där med nyårslöften, lägger upp mål för träningen och jobb/utbildning men det ser jag som rätt naturligt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nopp

4. Dog någon som stod dig nära?
Kan inte säga att någon som stod mig nära gjorde det.

5. Vilka länder besökte du?
Den fjärran avlägsna nationen Gotland... Nej, blev inte mycket resande förra året. Finland var jag väl i som vanligt.

image270

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Kanske det...


7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?

       
     
     
   
                                     
   
                                         9 Juni 2007!
 


8. Vad var din största framgång 2007?
Ett år äldre - ett år klokare. Bättre på att sätta gränser och är mer stabill som människa.

9. Största misstaget?
Alldeles för mycket slacking när det gäller skolan.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Luftvägsinfektion men annars har jag hållt mig rätt frisk

11. Bästa köpet?
image250
Mina Tigerskor, dom skönaste skor jag någonsin haft.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen mat, tätt följt av kläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många som gjort mig glada ofta.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Fedde La Grand - Put ya hands up for Detroit
Billy Idol - Rebel Yell
Jason Mraz - I'm Yours
Kobojsarna - Sång om Ingenting
Bon Jovi - Livin' on a prayer
Skid Row - I Remeber You
Kayne West - Stronger
Britney Spears - Gimme more

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag så har jag varit mycket gladare än tidigare år.




16. Vad önskar du att du gjort mer?
Ansträngt mig i skolan.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Degat...


18. Hur tillbringade du julen?
Hemma och hos släkten

19. Blev du kär i år?
Typ inte.

20. Hur många one night stands?
Sekretesbelagd fråga.

21. Favoritprogram på TV?
Kollar inte så mycket på TV. Heroes men det såg jag på datorn innan TV4 började sända.
Så det är väl sport jag kollar på mest. Fotboll, Hockey, Skidor, Skidskytte, Friidrott.

Petter Hansson stoppar Torres

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, men gillar desto fler.

23. Bästa boken du läste i år?
Vet inte riktigt så jag säger "En anatomisk guide till styrketräning"... inget skönlitterärt direkt men men, man är ju en gymgeek.

24. Största musikaliska upptäckten?
Inte gjort någon större ny upptäckt, mest vart äldre musik jag börjat lyssna mer på än tidigare.

25. Något du önskade dig och fick?
En massa minnen!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Kommer inte på något

27. Årets bästa film?
Var inte på bio många gånger alls i år så jag vet inte riktigt. Får ta igen det i år.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Var och firade på Spy Bar med Bella och Jeanette.

image273

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert, men varför inte nöja sig med dom som har varit bra. ^^

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Sleazebrat med hippieinslag enligt testet nedan.
Men jag har väl min egen stil antar jag, same same but different.


31. Vad fick dig att må bra?
Träningen ger alltid en kick, sen vänner förstås. =)

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sofi Fahrman, Örjan Rahmberg och Lita Ford har på något oförklarigt sätt infutt sig i mina nattliga drömmar men Carmen Electra vore ju inte fel.   

33. Vem saknade du?
Folk jag inte kunde träffa så ofta som jag velat.




Kommentarer
Postat av: Anna

Haha ja, i sinom tid lär väl han dyka upp där med. Vart är världen på väg?

2008-01-11 @ 22:48:27
URL: http://leijon.blogg.se
Postat av: Sandy

Du ser ut att ha haft en lyckad studentdag. Krya på dig! ;)

2008-01-12 @ 03:23:39
URL: http://sanoskha.blogg.se
Postat av: Anonym

skojig lista :D

2008-01-12 @ 10:35:00
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Karin

royal viking:)

2008-01-12 @ 11:11:43
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Karin

du glömde ju fladdermusmannen i sollentuna centrum ;) han med pillrena i sin väska!

2008-01-12 @ 12:39:22
Postat av: Anonym

Jag är inte så säker på hur man använder allt med bloggen ännu, så jag svarar här.

Ja, jag var mest på "förkrök" igår. sen skulle vi ha gått till spybar till några bekanta, men jag hade så fruktansvärt ont i halsen så det fick bli hem.

2008-01-12 @ 13:00:12
Postat av: Libellula

oj, glömde skriva i vem det var från... Libellula
;/ de här med blogg är klurigt.

2008-01-12 @ 13:01:45
Postat av: Veronica

Haha, så rätt! Blond..

Kul inlägg! =)

2008-01-12 @ 13:32:56
URL: http://veronicanordlund.blogg.se
Postat av: sandra

Hej!
Du vad har du för msn? :)

2008-01-14 @ 09:02:15
URL: http://shenanigans.blogg.se
Postat av: Alex

Sandy: tack så mycket :)

Karin: Haha, just det.. får väl nämna det i ett litet inlägg också ;)

Libelulla: Mjo, men kan kommer in i det rätt snabbt :)

Sandra: Kan skicka den på facebook :)

2008-01-14 @ 15:36:17
URL: http://aleqz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0