Kollektivtraffikens Gestapo

Tunnelbanekontrollanten: Kan jag få se ditt kort?
Jag: Visst... (visar kortet)
Tunnelbanekontrollanten: Är det där verkligen ditt kort?
Jag: Ja, det är mitt kort.
Tunnelbanekontrollanten: Har du skrivit namn på baksidan?
Jag: Hm, det minns jag inte om jag har gjort.
Tunnelbanekontrollanten: (tittar efter) Nej! Du har inte skrivit namn, det står ingenting alls här!
Jag: Okej, men då har jag råkat glömma det isåfall.
Tunnelbanekontrollanten: Är det här verkligen ditt kort?  Jag ser inte ditt namn här.
Jag: Ja, varför skulle det inte vara mitt kort? Står det inget så har jag glömt att skriva namn.
Tunnelbanekontollanten: Det är ett reducerat månadskort du har.
Jag: Ja, jag är under 20... (visar mitt leg)
Tunnelbanekontrollanten: Är det du på passet?
Jag: Nej, det är min pappa...
Tunnelbanekontrollanten: Va?
Jag: Det är ett leg och det är klart att det är mitt, varför skulle jag gå runt med någon annans?
Tunnelbanekontrollanten: Det där är inte din frisyr!
Jag: Kortet togs i början av 2004, fyra år sen alltså.
Tunnelbanekontrollanten: Okej, det är ditt kort säger du? (pekar på legitimationen)
Jag: Det här är mitt leg.
Tunnelbanekontrollanten: Det känns misstänkt att du inte har skrivit namn på ditt kort, vi måste få fast alla smittare, det är vårt jobb här i dag.
Jag: Står det någonstans att man måste skriva sitt namn på baksidan om han har ett månadskort?
Tunnelbanekontrollanten: (kollar på sin kollega som nickar nekande)  ...nej.
Jag: Så vad är jag misstänkt för?
Tunnelbanekontrollanten: Du har inte skrivit ditt namn på ett okänt sl-kort
Jag: Aja, det blir säkert bra, jag ska gå av nu.

Tunnelbanekontrollanten: Okej då, du är okej för den här dagen





Kommentarer
Postat av: malin.

Gud vad man kan bli galen på kontrollanter? dom väckte mig en gång på bussen, endast för att titta att jag hade giltlig biljett. fuck vad irriterande, för jag var verkligen jätte trött ;P

2008-01-20 @ 19:53:11
URL: http://mindrekonstig.blogg.se
Postat av: Maria

Svar; idag var det spännande. :)

2008-01-20 @ 20:07:45
URL: http://marialindgren.blogg.se
Postat av: Annie

Hahahahahahaha fyfan vad sjukt :P

2008-01-21 @ 12:52:46
URL: http://aannie.blogg.se
Postat av: Johanna

oh, vilken spännande människa :) varför råkar jag aldrig ut för såna där roliga saker?

2008-01-21 @ 16:08:50
URL: http://spralligsparv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0