The first day of my coming life as a millionaire

Sitter och funderar på vad jag ska göra framöver, börjar bli dags att hitta på något vettigt. Tankarna har gått fram och tillbaka och på något sätt gäller det att bryta en negativ cirkel. En grå, passiv cirkel som inte leder någon vart. Kul att dom alternativen jag främst övervägt kostar en mindre förmögenhet med mina mått. Jag får ta och börja någonstans, kan inte hoppas på att hosta upp 180 000 från ingenstans ifall jag te.x. väljer copywrighter/ad på Berghs. Det skönaste vore att starta eget så fort som möjligt, men behöver isåfall mer kunskap än vad t.ex. UF gav, framförallt behövs en konkret affärsidé och ett startkapital, och för att få ihop till det så behövs finansiärer eller egna pengar och för att kunna spara pengar så behövs en mer regelbunden inkomst och för att få det så behövs ett annat jobb, bla bla bla osv... Eller så skiter man i att stirra sig blind på alla hinder utan ser möjligheterna istället. 

Dags att sova, i morgon ska jag skaffa ett nytt arbete.




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0