Weekend

Något annat än Idol nu. Skönt att det äntligen är helg, fast den här veckan har varit rätt lugn ändå så det har inte varit någon större fara. Idag hängde Alex med mig på jobbet nästan hela dagen så det var kul med lite sällskap. Vi lyckades hamna i ett par lite jobbiga situationer senare också, fast inte på jobbet. Bland annat så drog vi till pizzerian för att käka något och det var en minst sagt spänd stämning där, medan Alex sprang fram och tillbaka och hämtade allt han skulle ha så märkte jag hur killen framför som för övrigt hade ett väldigt speciellt utseende, satt och studerade sitt lilla smörpaket otroligt noga, så noga så att han satt i flera minuter som om det vore den mest facinerande skapelsen han hade sett. Sen när han till sist efter mycket tvekan släppte blicken från smöret så kollade han mot Alex mat helt hänförd innan han långsamt förde huvudet upp mot mig och stirrade på mig som om jag vorre den första människan han någonsin sett. Kändes förstås inte så bekvämt, sen kom Alex tillbaka och satte sig och började käka men jag kunde fortfarande se han vid bordet bakom. Och när Alex såg honom så var det inte lätt att låta bli och garva. Helt tomt och knäpptyst i hela lokalen och så hör man den där mannen lyfta sin knäckebrödsmacka, låta det gå flera sekunder... ta en tugga, låta det gå några sekunder till, tugga det han har i munnen en gång till, vänta lite... långsamt, långsamt lägga ner sin knäckebrödsmacka på bordet igen. Medan han upprepade det så uppkom det andra suspekta ljud, som te.x. en vattenkran som plösligt började rinna och att väggarna knackade lite överallt. Pizzeriakillen verkade desstuom nästan somna vid sin tidning. Ganska creepy stämning med andra ord. Kändes som killen bakom typ skulle dra fram en kniv helt plötsligt, ändå hade vi sjukt svårt att hålla oss för skratt, övertrötta kanske?  Maja ringde och sa att jag behövde komma så slapp pinnan till sist, vilket var rätt skönt, haha.

Efter jobbet tog vi en tur till Stinsen. Har blivit riktigt stort där nu och ska tydligen bli större än Kista Centrum, fattar inte hur det ska funka i ett villaområde/industriområde i Häggvik. Läget är ju knappast det bästa. Vi fick det vi var ute efter i alla fall, kan berätta mer om det senare i helgen. Hittade en affär som sålde Jack Daniels-choklad också! 149 spänn kostade den så inget jag la pengarna på nu, men någon gång måste jag testa den!




 

Kommentarer
Postat av: Minna

´svar: Tack så mkt :)

2007-11-17 @ 00:18:05
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Stinsen blir nog jättebra, med mycket affärer, när de är klara.

2007-11-17 @ 08:52:44
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0