Strange Strange

I fredags så var jag hos Rasmus, det var roligt men den här dagen har jag inte mått särskilt bra utan tillbringat en ganska stor del av den i sängen. Skyller på Mr Rachmaninoff som dessutom såg till att jag fick en ganska disorienterad bild av förra natten. 

Några obesvarade frågor:


När gick alla och vilka tjejer var det jag gick med?
Hur hamnade min borttappade klocka på min arm efter jag vaknat.
Varför hade jag en fastlimmad bit av en matta eller liknande på min strumpa?
Hur hann jag springa om en buss från Centralen till Norra Bantorget.
Varför flörtade en afrikansk tant i 50-års åldern(?) med mig?
Varför blev jag väckt på bussen av en man som talade något sydostasiatiskt språk och varför viftade han med en bibel framför mig?

En annan bissar händelse var när jag, Gabbe och Karin var i Väsby innan och var inne en sväng på Ullis kök & Bar. Bara mixen av mäniskor gör att det hela känns ganska weird, oprentanitöst är skönt men till en viss gräns. När Karin och Gabbe har försvunnit in på toaletten så kommer en rödhåring äldre kvinna med hennarött hår och inbillade spirituella krafter fram till mig och vill anmälla mig till en kurs i afrikansk dans. Jag avböjer vänligt och hon går därifrån med en blick som hon skulle vilja förvandla mig  till en daggmask. Direkt efter försöker HongKongtriaden att sno alla stolar runt bordet men det löste sig till sist. Sen går tiden och familjen med hippiefarmorn skrålar ikapp med trubaduren som i sin iver att härma Robbie Williams låter som han ska svälja hela microfonen. En liten stund innan vi själv ska gå så får jag ett visitkort upptryckt i ansiktet av en tandfattig finsk herre.

"Dueeen såndär som HEHEHEHE (extremt ansträngt skratt).. tyck..tyckkkker om att bygga dataskämar, bygga om dataaskäämar håller på i verksamheten och innuti... dataskärmar, kvaliteten aahh.. är en sån rucklig fixare, härhär är VÄRLDENS BÄSTA DATOR SKÄRMAR, EH... VÄRLDENS BÄÄÄSTA!!!"

Efter att ha försökt svara på det så upprepar han sig säkert 5 gånger till för att varje gång mellan kolla på mig och söka bekräftelse att jag har hajat. Så behöver ni världens bästa datorskärmar kontakta då Seppo Korhonen eller gå in på www.eizo.se.


Nästa helg ska jag ta det lungt!


Kommentarer
Postat av: Anastasija

Ja det är det verklingen, men jag börjar vänja mig, sakta med säkert ;D

2007-10-28 @ 02:16:23
URL: http://idinfantasi.blogg.se
Postat av: Tobias

Svar: Jo jag har också vart i Riga, rätt nice där, men men.. tror inte Jurmala kommer funka så bra som typ bulgarien, turkiet m.m.
;)

2007-10-28 @ 09:56:22
URL: http://grymtroligperson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0