Jobb?

Några stycken har undrat vad jag jobbar med just nu och jag tänkte försöka förklara det. Jag jobbar på Rudbeck som är det gymasiet jag tog studenten på i våras. Det är alltid lika svårt att säga vad jag är eller ge det någon titel eftersom jag inte tror själva jobbet finns på så många andra ställen. Men eftersom skolan är väldigt stor (Sveriges största) och har Sveriges största kursutbud så finns det  ju väldigt mycket böcker. Då har dom ordnat upp så att istället för att lärarna för varje kurs delar ut böckerna till eleverna så bokar alla lärare (ca 200 stycken) upp en tid för alla klasser dom har vilket brukar vara en 3-5 stycken oftast.

Sen kommer klasserna ner till bokförådet på den tid dom har bokat, där jag sitter. Så drar jag deras student card så kommer deras personuppgifter upp och så trycker jag in hur länge dom ska låna boken och blipar in den i datorsystemet så registeras deras lån. Sen måste dom lämna in alla böcker till kursens slut annars kan dom inte hämta ut nya. Just nu har vi bara böcker men snart så ska det mesta finnas där, kameror till media, pulsklockor till idrotten osv bara för att skolan vill ha streckkoder på det mesta för att minska risken till att allt försvinner.

Eftersom dom flesta lärarna vill ha ut sina böcker samtidigt så blir det helt fullproppat vissa dagar och veckor medan det som den här veckan knappt är något att göra. Just nu kommer det in lite elever då och då och ska lämna in sina böcker men det kommer inga hela klasser och därför blir det rätt mycket tid man kan slappa. Då och då kommer det nya leveranser av böcker och dom ska dom plastas in och registeras in i systemet men det har inte varit så mycket sånt den här veckan heller. Men det är väl huvudgrejerna jag gör i alla fall, låter kanske rätt tråkigt men det är ganska soft faktist. Får helt okej betalt och träffar en hel del kompisar varje dag (och skolans samtliga 1000 tjejer, hehe)

Nu blev det ett längre inlägg än jag trodde men ja, det är väl vad jag pysslar med på dagarna just nu. ^^ 

Vad pluggar ni eller jobbar ni med?




Rudbeck



Kommentarer
Postat av: Christine

Mars Volta äger hårt :D

2007-11-15 @ 00:00:53
URL: http://christiaanus.blogg.se
Postat av: Henrik

Är jag efter? Men har aldrig hört talas om den skolan! Japp, en dag så är ni tillsmamans! :P

2007-11-15 @ 00:49:12
URL: http://puer.blogg.se
Postat av: Henny

Jo verkligen! Får bara hoppas att det gick lika bra som det kändes. Jag går natur, tredje året =) Om jag förstod texten rätt så jobbar du alltså i nåt typ av bibliotek...? =)

2007-11-15 @ 07:48:22
URL: http://mikaelsdotter.blogg.se
Postat av: emelie

jag jobbar med skolfotografering...men på rudbeck fotar vi inte...illa illa.
ska skicka dit en säljare pronto :)
vilket företag fotar där, vet du det? (arbetsskadad)

2007-11-15 @ 21:47:38
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se
Postat av: Alex

Emelie: Menar du typ skolfotona? Photomic tror jag företaget heter

2007-11-15 @ 23:19:28
URL: http://aleqz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0